Pielgrzymka na Mazury

W dniach 14-15-16 czerwca miała miejsce Pielgrzymka na Mazury. Pierwszego dnia nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Świętej Wodzie. Miejscowy Ksiądz Proboszcz przybliżył nam historię tego niezwykłego miejsca i dynamiczny rozwój kultu Maryjnego.

Kolejnym miejscem była Sokółka – Kościół św. Antoniego, w którym miał miejsce Cud Eucharystyczny. Towarzyszyła modlitwa przed Najświętszym Sakramentem umieszczonym w kaplicy w której także czczone jest „żywe Ciało” Chrystusa. Mieliśmy szczęście obecności siostry Julii, która była wówczas zakrystianką i naocznym świadkiem tamtych wydarzeń – o czym dała świadectwo wiary. W dalszym naszym pielgrzymowaniu było Sanktuarium Maryjne w Różanymstoku – historię tego miejsca i działalności duszpasterskiej przybliżył jeden z pracujących tam O. Salezjanów. Miejscem odpoczynku i noclegu był Dom Rekolekcyjny diecezji ełckiej w Smolanach, gdzie oczekiwała na nas s. Maria wraz z pracownicami. Po posiłku mogliśmy zakosztować ciszy, śpiewu ptaków i czystego powietrza.

Drugi dzień obfitował we wrażenia estetyczne. Rozpoczęliśmy go Mszą św. w kościele w Smolanach. Nawiązywał do pielgrzymiego szlaku św. Jana Pawła II. Stąd na naszej trasie Syjny – z piękną bazyliką; Studzieniczna i rejs statkiem do Augustowa /ok.1,5 godz. przy przepięknej pogodzie/; zwiedzanie Augustowa i Wigier. Zmęczeni upalną pogodą wracaliśmy na nocleg do Smolan. Nad ranem obudziła nas burza, która przyniosła deszcz, ale i zmianę powietrza. Po śniadaniu i pakowaniu bagaży nadszedł czas pożegnania z gościnną i sympatyczną s. Marią. Zaopatrzeni w lokalne przysmaki /mrowisko, sękacz, miód z domowej pasieki/ podziękowaliśmy za gościnę i udaliśmy się na zwiedzanie Suwalskiego Parku Krajobrazowego /m.in. źródła rzeki Czarna Hańcza; jez. Czarna Hańcza; tarasy widokowe Pana Tadeusza i inne atrakcje/. Ostatnim miejscem na pielgrzymim szlaku była Suchowola – kościół parafialny bł. ks. Jerzego Popiełuszki, gdzie sprawowana była Msza św. i zwiedzana Izba Pamięci.

Pielgrzymce każdego dnia towarzyszyły modlitwy: „Godzinki, Różaniec, Koronka, śpiewy pieśni.

W godzinach wieczornych powróciliśmy do domów pełni wrażeń. Dziękujemy wszystkim osobom za życzliwość; przewodnikom za umożliwienie poznania pięknej historii i współczesności naszej Ojczyzny – w szczególności Mazur i Suwalszczyzny.